“Het is geel en het rijdt terug in de tijd. Rara wat is dat: de trein naar Zeeland”.


Een reactie van “Martie” onder een artikel in de PZC, de Provinciale Zeeuwse Courant, over de wijzigingen in de NS dienstregeling vanaf zondag 11 december 2011. Wijzigingen als gevolg van de komst van de hogesnelheidstrein en de grote drukte op het spoorvak tussen Amsterdam en Schiphol.

 

Meja van Zelst, manager public relations van de NS, betreurt het dat het niet meer mogelijk is om vanuit Zeeland rechtstreeks naar Schiphol te reizen en dat er een keer met alle koffers overgestapt moet worden. Maar er zitten volgens haar ook voordelen aan de nieuwe dienstregeling: “reizigers uit Zeeland kunnen vanaf zondag wel rechtstreeks naar Rotterdam-Blaak en Haarlem reizen".

 

Alsof men daar op zit te wachten. Ook gaat de trein ook nog eens elk half uur op alle stations in Zeeland stoppen, waardoor de intercity degradeert tot een boemeltrein. De rapen zijn gaar.

 

Maar er is ook goed nieuws, want volgens Graydon Nederland blijkt dat van alle provincies de inwoners van Zeeland het snelst openstaande facturen betalen. Het  tekent de betrouwbare mentaliteit van de Zeeuwen. Het is daar dus goed zaken doen. Maar betrouwbaarheid wordt niet altijd  beloond, in ieder geval niet door de NS.

 

Of het is zoals mijn moeder stelt: “lastige mensen krijgen altijd meer aandacht”.

 

Home

 

Wilt u meer weten over het bovenstaande onderwerp, of heeft u andere vragen aan Schölvinck-Incasso? Dan kunt u mij bereiken via 06-46 40 63 26, of gebruik het formulier hieronder om contact met mij op te nemen. U krijgt binnen 24 uur een reactie op uw e-mail.

Opmerking: De met * gemarkeerde velden zijn verplicht.