Ongevraagde post


Als ondernemer ben je regelmatig doelwit van instellingen en ondernemers die je geadresseerde reclamefolders en magazines toesturen.

 

Onlangs weer een stapel in mijn postbus ontvangen. Uit nieuwsgierigheid eens zitten bladeren en vroeg mij op een gegeven moment af welk blad het nu eigenlijk was, want qua inhoud en vormgeving lijken ze op elkaar: voor de zoveelste keer zeven tips over sociale media, met vergelijkbare gefotoshopte foto´s van lachende ondernemers die het kennelijk allemaal voor de wind gaat. 

 

Ik zit hier niet op te wachten en vraag mij af hoe ik deze golf aan post kan tegenhouden. Tenslotte heb ik er niet om gevraagd, dus waarom moet ik het ontvangen? 

 

Adreslijst


Een aantal verzenders heb ik per e-mail verzocht om mij van hun adreslijst te halen, maar waarom moet ik zoveel moeite doen om de schriftelijke spam te stoppen? Aanmelden bij een of ander centraal register heeft geen zin, want dat is voor consumenten. Soms stuur ik de post retour met het verzoek niets meer te sturen, of de post gaat ongelezen de papierbak in. 

 

Pure verspilling van papier, geld en energie. Is dit duurzaam?

 

Voor degene die de magazines of folders maken is het aantal exemplaren van belang: des te meer geadresseerden, des te interessanter voor de adverteerders, des te hoger de inkomsten. 

 

Maar niet ten koste van mij.

 

Kan mij niet voorstellen dat ik de enige ben die hier last van heeft. 

 

Home

 

Wilt u meer weten over het bovenstaande onderwerp, of heeft u andere vragen aan Schölvinck-Incasso? Dan kunt u mij bereiken via 06-46 40 63 26, of gebruik het formulier hieronder om contact met mij op te nemen. U krijgt binnen 24 uur een reactie op uw e-mail.

Opmerking: De met * gemarkeerde velden zijn verplicht.