Oorzaken wanbetaling


Waarom betaalt de klant niet, zult u zich wel eens afgevraagd hebben

 

Grofweg zijn er vijf mogelijkheden:

  

1 - Financiële problemen


  • Uw klant heeft geen geld       
  • Of te weinig geld, en besluit dat een andere schuldeiser voor gaat


2 – Betwisting


  • Uw klant maakt bezwaar tegen de geleverde goederen of diensten
  • Los van de vraag of dit terecht is, zal het voor uw klant aanleiding zijn betaling uit te stellen
  • Mogelijk dat uw klant met zijn betwisting wacht tot het moment dat u aanmaning stuurt
  • Dat is al een reden om daar niet te lang mee te wachten


3 – Administratieve tekortkomingen


  • Uw klant heeft zijn administratie niet goed georganiseerd, waardoor hij geen aandacht heeft voor uw factuur
  • U heeft uw zaken niet goed georganiseerd, waardoor u niet kan controleren of uw factuur al betaald is

 

4 – Tijd rekken


  • De klant hoopt op rente voordeel
  • De klant is laks en ziet wel wanneer hij betaalt
  • De klant hoopt dat u `vergeet´dat de factuur nog open staat

 

5 – Oplichting


  • Uw klant is nooit van plan geweest te betalen

 

Home


Wilt u meer weten over het bovenstaande onderwerp, of heeft u andere vragen aan Schölvinck-Incasso? Dan kunt u mij bereiken via 06-46 40 63 26, of gebruik het formulier hieronder om contact met mij op te nemen. U krijgt binnen 24 uur een reactie op uw e-mail.

Opmerking: De met * gemarkeerde velden zijn verplicht.