Stuur enkele presentatoren van radio 1 naar de logopedist


Tijdens mijn werk luister ik af en toe naar Radio 1. Van de week hoorde ik een discussie tijdens een mediaforum. Dat het toch wel heel erg was dat men 100 miljoen moet bezuinigen. Hoe het nou verder moet. Tenslotte maakte men kwalitatief uitstekende programma’s. En daar zit het hem nou juist in: men is niet erg kritisch over zichzelf.

 

Maar wat zijn nu die kwalitatief uitstekende programma’s: het nieuws dat opent met het bericht dat politiemannen op de luchthaven van Nairobi na een brand hebben geplunderd, of de zoveelste bomaanslag in Irak? Het spijt me, maar ik vind dat geen onderwerpen voor het radio 1 journaal. En, ik denk dat vele luisteraars het met mij eens zijn.

 

De luisteraar moet dit weten

 

De redenatie van dat de redactie is dat ‘de luisteraar dit moet weten’. Misschien kan men zich beter afvragen of de luisteraar ‘dit wil weten’.

 

Wanneer ik op die manier als ondernemer zou denken, is het snel met mijn bedrijf afgelopen. Dan blijven de klanten weg en kan ik niets verkopen.

 

Volgens mij moet men eens wat creatiever te werk gaan. Met minder geld lukt dat vast wel. Schakel eens wat frisse redactieleden in. En, o ja, nog een tip: stuur een aantal presentatoren eens langs de logopedist, want dat modieuze gehakkel “eh, eh, eh”, of dat herhalen “en, en, en” is niet om aan te horen. Dan gaat bij mij de radio gelijk uit, zoals vandaag weer met Gio Lippens. Als dat zo doorgaat luistert straks niemand meer naar de radio. 

 

Home

 

Wilt u meer weten over het bovenstaande onderwerp, of heeft u andere vragen aan Schölvinck-Incasso? Dan kunt u mij bereiken via 020 – 622 4632, of gebruik het formulier hieronder om contact met mij op te nemen. U krijgt binnen 24 uur een reactie op uw e-mail.

Opmerking: De met * gemarkeerde velden zijn verplicht.